כתבת תוכן שיווקי

כתבת תוכן שיווקי – איך עושים זאת נכון?

התוכן שאנו כותבים משפיע במידה רבה על הגולשים ומהווה חלק מרכזי במערכת השיווקית הכוללת של העסק שלנו. באמצעות התכנים אנו יכולים לקרב אלינו אל הקהל, לעניין אותו, לשבות את תשומת ליבו, לקדם אותו לפעולה הבאה ואף לשכנע אותו לקנות. כמובן שכדי לכתוב תוכן שיווקי צריך להתמקצע בתחום וידע מקצועי בתחום שלכם לא בהכרח יספיק כדי להפיק את המירב מהתוכן שלכם. כאשר אתם מפרסמים כתבות יח"צ באינטרנט או אפילו תכנים באתר שלכם אתם רוצים לוודא שזה מבוצע בצורה נכונה. מאמר זה הוא מדריך כללי לכתיבת תוכן שיווקי בצורה נכונה.

הצגת הבעיה – כיצד אנו מועילים לקורא?

כדי שהתוכן שלנו יעניין את הקורא הוא יראה תחילה את הכותרת של המאמר שאמורה להיות הנושא העיקרי של מה שכתוב במאמר. ראשית נרצה לחשוב מה הבעיה של הלקוח שאנו רוצים לפתור בעזרת התוכן שלנו? בכל תחום ובכל נושא יכולות לצוץ שאלות ובעיות שונות עבור אנשים ואנו רוצים להיות שם כדי להעניק להם את התשובה שכנגד. לאחר שבחרתם את הבעיה שאתם רוצים לתת לה מענה תוודאו שהיא כתובה באופן ברור בכותרת כדי שזו תהיה מושכת מספיק שאותו גולש ירצה להמשיך ולקרוא את המאמר.

הצגת הפתרון – מתן מענה לצורך:

עוד לפני שאנו קופצים על הלקוח וזורקים עליו משפטים שיווקיים ומנסים לדחוף לו את המוצר/השירות שלנו – חשוב מאוד לתת לקרוא בראש ובראשונה מענה לצורך. דהיינו, כעת צריך לתת לקוח את המענה לבעיה שהצגנו קודם. ניתן להשתמש בטקסט רגיל, בדוגמאות, בציטוטים ועוד.

כתבו בצורה אובייקטיבית:

אנו מבינים שיש דחף לקדם רק את עצמכם ואת האני מאמין שלכם, אולם כדאי לכתוב את המאמר באופן אובייקטיבי, כזה שגורם לקרוא להבין לבד שהמוצר/השירות שלכם הוא טוב.

אקדח הבוליטים שלכם:

טענו את אקדח הבוליטים שלכם והכינו רשימה של יתרונות ותועלות משימוש במוצר או בשירות שלכם. אל תדברו אל הלקוחות בצורה פרסומית כזו שדוחפת את המחיר ואת השירות בפרצוף, אלא הציגו להם את היתרונות והתועלות שלכם. כיצד המוצר שלכם עזר ללקוחות לשפר את העסק שלהם? כיצד השירות שלכם עזר ללקוחות לשפר את החיים שלהם וכו'.

האם יש לכם יתרון על פני המתחרים?

כל בעל עסק רוצה להציג את עצמו כמיוחד וייחודי אך האם יש משהו שמבדיל אתכם מהמתחרים שלכם? שירות יותר מהיר? יותר בטוח? מוצר יותר טוב? הבליטו את היתרונות שלכם על פני המתחרים מבלי להזכיר את שמם כמובן. הגולש צריך להבין שהפתרון שלכם עדיף על הצעות אחרות שהוא יקרא עליהן.

כמה ארוך צריך להיות המאמר?

אנשים עוברים מהר מאוד מכתבה שלא מעניינת אותם ולרוב כאשר הם מחפשים תשובה למשהו הם מצפים למצוא אותה במהירות. עם זאת, במאמר של 100-200 מילים לא תמיד אפשר לספק את התשובה המלאה הנדרשת ולהעניק פיסת מידע חיונית מספיק לגולש. מצד שני מאמרים ארוכים מדי עשויים להיות מתישים ומייגעים במיוחד עבור גולשים המשתמשים בסמארטפון שלהם לגלישה באינטרנט. מאמרים שבאזור ה-500 מילים אמורים להיות אופטימליים במקרה כזה.

הניעו לפעולה:

בסופו של דבר אנשים צריכים שיגידו להם מה לעשות. כאשר אתם מניעים את הגולש לפעולה שאתם רוצים, בצורה חכמה ומקצועית כמובן, זה יגדיל בעשרות אחוזים ויותר את כמות הפניות באתר שלכם, כמות הנרשמים, כמות המגיבים וכמות המשתפים של המוצרים והשירותים שלכם. הניעו את הגולשים שלכם לפעולה באמצעות משפטי יצירת קשר ואף כדאי להכניס את פרטי יצירת הקשר שלכם ליצירת קשר מהירה אם אפשר.

קנייה בטוחה